To, že zaměstnavatel může za handicapovaného zaměstnance pobírat příspěvek, který může pokrýt až 75% nákladů na jeho zaměstnávání, je všeobecně známá věc. Jak je tomu ale u zaměstnanců, kteří pracují z nejrůznějších důvodů z domova? Může zaměstnavatel také získat příspěvek?
„Skutečnost, že zaměstnanec pracuje z domova, nestojí v cestě možnosti pobírání příspěvku na jeho zaměstnávání. Poskytování příspěvku na zaměstnávání osob se zdravotním postižením se řídí § 78 zákona o zaměstnanosti. Příspěvek se poskytuje zaměstnavatelům, kteří zaměstnávají více než 50 % osob se zdravotním postižením z celkového počtu svých zaměstnanců na chráněných pracovních místech. Příspěvek se poskytuje na vynaložené mzdové náklady v měsíční výši 75% skutečně vynaložených prostředků na mzdy nebo platy na zaměstnance, který je OZP, nejvýše však lze poskytnout 8 000 Kč měsíčně,“ vysvětluje mluvčí Úřadu práce Veronika Žurovcová.
Jak ale dodává, zaměstnavatel už na domácího pracovníka nemůže uplatnit žádost o navýšení příspěvku. O ten si může zažádat po roce od vymezení chráněného pracovního místa pouze u OZP pracujících na pracovišti zaměstnavatele. Úřad práce totiž může navýšit příspěvek až o dva tisíce korun. Jedná se o další vynaložené náklady na zaměstnávání OZP.
Jiří Marek
invArena
Přidejte odpověď