V MHD končí autobusová linka H1 pro handicapované, nahradí ji mikrobusy

V pražské MHD skončí v pátek provoz speciální autobusové linky H1, která sloužila handicapovaným při cestách z náměstí Republiky na Chodov. Důvodem je nízký zájem cestujících. Linka rovněž na své trase nabírá kvůli silné dopravě velká zpoždění. Autobus nahradí speciálně upravené vozy v systému Bezba doprava, ve kterém bude od srpna fungovat 43 takových vozidel. Informoval o tom Petr Tomčík, ředitel organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD.

Praha pořídila osm dalších mikrobusů na objednání, dva roky starý systém Bezba dopravy se tak rozšířil na 43 vozidel, která si lze objednat pro přepravu těžce zdravotně postižených lidí.

Zájem o tuto službu neustále roste. I přes výrazně efektivnější nasazení vozidel zdaleka nestačí pokrýt všechny požadavky od klientů. „Díky našemu dispečinku i rozšíření flotily vozidel dokážeme každý den odvézt až 350 pasažérů, což je téměř dvakrát více, než s původními provozovateli. Denně však musíme odmítnout zhruba padesátku klientů s požadavkem na jednorázovou jízdu. Oproti původnímu plánu se navíc k této aktivitě připojil i Středočeský kraj a Bezba doprava tak obsluhuje i města a obce v těsném sousedství hlavního města,“ sdělil již dříve Tomčík. Navýšení kapacity vozů by mělo vést k tomu, že odmítat už nebude třeba.

Speciální autobusová linka H1, která slouží pro osoby se zdravotním hendikepem v různých obměnách už přes 30 let, s postupujícím zpřístupňováním metra, tramvají i autobusů pro tělesně postižené, ztratila svůj původní význam a v současné době je většina spojů, které zajišťuje speciálně upravený autobus, prázdná nebo veze pouze jednoho pasažéra.

Tato linka, zajišťující v pracovní dny v trase Chodov – Náměstí Republiky sedm párů spojů, je navíc sužována častými kolonami v centru a běžně dosahuje zpoždění desítek minut.

„Proto bude tato dnes již přežitá linka nahrazena efektivnějšími a flexibilnějšími mikrobusy schopnými uvézt až čtyři lidi na invalidním vozíku. Dva speciálně vyčleněné mikrobusy budou mít pevné stanoviště na Pankráci a Strahově, odkud budou vyrážet na trasy zejména v centru Prahy podle aktuálních potřeb lidí,“ dodal Tomčík.

Jan Puci

Pražský Patriot

https://www.prazskypatriot.cz

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.