Vozíčkářům a jejich potřebám se snaží v Brně vyjít vstříc mnoho organizací, včetně Dopravního podniku města Brna. Cestování MHD je pro mnohé z nich nenahraditelnou možností přepravy po městě.
TV Brno
Filip HLADÍK, vozíčkář
Musím říct, že na jednu stranu udělala Městská doprava v Brně velký krok kupředu. Pamatuju si, když jsem tady byl ještě na kolejích, tak jsem nechodil do města někdy po deváté hodině, protože jsem se nedokázal dostat zpátky. Nebyl ani jeden bezbariérový jako rozvoz noční.
Jana HOLUBOVÁ, redaktorka
Podle pana Hladíka se za poslední roky situace zlepšila, přibylo bezbariérových trolejbusů a postupně i autobusů. Stejně tak přibývá zastávek, které vozíčkářům nabízejí různé možnosti nástupu dovozu.
Hana TOMAŠTÍKOVÁ, tisková mluvčí, DPMB
Jednak jsou to zastávky, ze kterých je možné nastoupit na invalidním vozíku bez nutnosti použít plošinu. Pak to jsou zastávky, ze kterých je možné nastoupit s plošinou. A poslední možností jsou zastávky, ze kterých je možné nastoupit s plošinou, ale je zde nutný doprovod.
Jana HOLUBOVÁ, redaktorka
Není ovšem plošina jako plošina. Podle jednoho z vozíčkářů jsou plošiny v trolejbusech a autobusech v pořádku. Ovšem s těmi v tramvajích bývá problém.
Filip HLADÍK, vozíčkář
Ty bohužel jsou udělaný tak nešťastně, že mají, na konci té plošiny mají asi 7 až 10centimetrový schod. A ta plošina je velice příkrá a krátká, protože ostrůvky na šaliny jsou krátký.
Jana HOLUBOVÁ, redaktorka
Pokud tedy nemá konkrétní zastávka schůdek k tramvaji, plošina zůstane částečně ve vzduchu, proto je často složité pro vozíčkáře bez asistenta do vozu vjet. Pokud se vozíčkář obává komplikací, může se orientovat podle mapy bezbariérových zastávek a případně může požádat o asistenta.
Hana TOMAŠTÍKOVÁ, tisková mluvčí, DPMB
Je možné si objednat službu DP asistenta, a to u nás přímo v dopravním podniku, kontakt je na webových stránkách, tato služba je zdarma a je určená pro seniory starší 75 let, pro držitele průkazu ZTP nebo pro rodiče, kteří cestují se třemi a více dětmi.
Jana HOLUBOVÁ, redaktorka
Je třeba pamatovat na to, že ne všichni vozíčkáři jsou stejní, potřebují různou míru pomoci, proto je při snaze o bezbariérovost vždy těžké vyhovět všem a označení bezbariérové vždy nemusí odpovídat představě handicapovaného. Co by podle pana Hladíka pomohlo dalšímu zlepšení cestování MHD, je tedy úprava a konkretizace mapy bezbariérových zastávek, aby každý vozíčkář věděl, co ho na dané zastávce čeká.
televize Brno 1.
Přidejte odpověď