Projekt duševního zdraví: #dobro

ilustrační foto: PhotoRack.net

Duševní porucha se stala jednou z nejčastějších příčin invalidity v České republice. Dominantní je tento důvod zejména u nejmladších generací. Nejnovější zahraniční studie zase varují před možným vlivem sociálních sítí na tento trend. A právě poslední důvod dal vzniknout v Čechách unikátnímu projektu na podporu duševního zdraví s názvem #dobro, jehož generálním partnerem se stala ČSOB Pojišťovna.

„Jak naše čísla, tak čísla České správy sociálního zabezpečení mluví jasně. V současnosti jsou duševní poruchy a poruchy chování druhou nejčastější příčinou přiznání invalidního důchodu v ČR, a dokonce představují jednu z nejrychleji rostoucích příčin. U osob mladších 40 let v invalidním důchodu tvoří tato příčina až 45 %. Duševní choroba je nemoc jako každá jiná. V rámci pojištění se snažíme alespoň zmírnit její následky, ale jsme bohužel až na konci toho řetězu událostí, a proto jsme se rozhodli zapojit také do prevence prostřednictvím této aktivity,“ zdůvodnil zapojení do projektu #dobro generální ředitel ČSOB Pojišťovny Jiří Střelický.

ČSOB Pojišťovna doprovodí aktivitu #dobro navíc vlastní marketingovou kampaní. Téma propíše do sociálních sítí, billboardů a dalších médií. „Tímto krokem potvrzujeme, že duševní zdraví je pro nás dlouhodobé téma, na které se chceme z pohledu prevence zaměřit,“ uzavřel Jiří Střelický.

Několik měsíců si běžní uživatelé českého internetu lámali hlavu nad videem s názvem Kdo je Dana? „Vytvořili jsme záhadnou influencerku, která lidem zamotala hlavu. Uživatelé vytvářeli nejrůznější scénáře, zdánlivě věrohodné až neuvěřitelné konspirační teorie, ale nikomu se nakonec pozadí videa odhalit nepodařilo,“ řekl jeden ze dvou iniciátorů projektu #dobro Patrik Novák. „Chtěli jsme v kampani upoutat pozornost a poukázat na hrozby dnešní doby. Sociální sítě jsou dobrým místem, pokud se umí používat. Při nesprávném používání mohou vzniknout psychické problémy a lidé nevědí, na koho se v případě, že potřebují pomoc, obrátit. Tak jsme přišli s nabídkou možného řešení,“ doplnil druhý z dvojice Martin Malhocký.

Videa spojená se záhadnou ženou nakonec dosáhla přes úctyhodných 70 miliónů zhlédnutí. Získanou pozornost nyní chtějí autoři projektu převést na aktivitu #dobro. „Jde v podstatě o webovou stránku www.jajsemdobro.cz, jejímž cílem je pomáhat lidem, kteří se vlivem sociálních sítí dostanou do duševních problémů. Najdou zde instruktážní videa, rady, kontakty na odborníky schopné jim pomoci,“ vysvětlil psycholog Tomáš Kvapilík, který se stal odborným garantem projektu

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.