Zákon omezí praktiky šmejdů

foto: puravida / MorgueFile

Reklama na zdravotnické pomůcky od vozíku pro postiženépřes náplasti až po měřič krevního tlaku nově nebude moci naznačovat, že jejich použití zlepší zdravotní stav pacientů. Dozor nad regulací reklamy má převzít Státní ústav pro kontrolu léčiv. Zákon má mimo jiné zabránit praktikám takzvaných šmejdů v oblasti zdravotnických pomůcek.  Reportáž TV
NOVA.

redaktorka 
Náplasti, se kterými lépe uslyšíte, nebo vám dokonce zvládnou odsát tuk. Takzvaní šmejdi, kteří se snaží prodávat pochybné zdravotnické prostředky, budou mít nově utrum. 

Patrik NACHER, poslanec /ANO/ 
Přešli z prodeje předražených hrnců nabídkou přes inzerce různých věcí, které se tváří jako léky nebo léčivé přípravky, ale ve skutečnosti jsou to obyčejné prostě prostředky, které možná neškodí, to já nevím, ale určitě jako nepomáhají. 

redaktorka 
Poslaneckou sněmovnou prošel návrh, který reklamu na zdravotnické pomůcky reguluje. Jejich prodejci tak nově v reklamě nemohou ani naznačit, že se po jejich použití zlepší zdravotní stav. Dosud takové regulaci podléhaly pouze léky. 

Jan BLATNÝ, ministr zdravotnictví /za ANO/ 
Napomůže k zamezení škodlivé, fakticky klamavé reklamy, která může uvést pacienty v omyl a ohrozit tím jejich zdraví. 

Bohuslav SVOBODA, poslanec /ODS/ 
Není možné dělat reklamu na něco, co je lež. Ten, kdo podá inzerát, který bude mít v sobě ten nepravý obsah, je za to zodpovědný a může být postižen. 

Irena STOROVÁ, ředitelka, Státní ústav pro kontrolu léčiv 
Výrobci a dodavatelé zdravotnických prostředků se toho nemusí nějak obává, toto bude cílit na ty, co se nějakým způsobem snaží klamat vlastně tu laickou veřejnost a říkat a přisuzovat vlastnosti zdravotnickým prostředkům, které třeba nemají. 

redaktorka 
Regulaci zdravotnických prostředků bude nově hlídat právě Státní ústav pro kontrolu léčiv. 

Irena STOROVÁ, ředitelka, Státní ústav pro kontrolu léčiv 
Náš ústav má v té oblasti právě s ohledem na bohatou dozorovou praxi regulace reklamy na léčiva, tak máme vlastně bohaté zkušenosti, to znamená, že zdravotnické prostředky jsou svou povahou podobné léčivým přípravkům, protože mají nějaký vliv na lidské zdraví. 

redaktorka 
Pokud se zadavatelé klamavé reklamy na zdravotnické prostředky dopustí přestupku, bude řešen ve správním řízení.

televize Nova 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.