V Plzeňském kraji začala fungovat bezplatná infolinka pro lidi s postižením sluchu. Má usnadnit telefonickou komunikaci prostřednictvím online přepisů hovorů. Reportáž TV NOVA.
Linka je určena pro lidi s postižením sluchu, ale také pro nedoslýchavé, seniory a případně pro cizince, kteří jsou schopni komunikovat v českém jazyce a preferují psanou formu. Na webu kraje stačí kliknout na symbol pro neslyšící, zadat své telefonní číslo a kliknout na tlačítko „zavolejte mi“. Přepisovatel hovoru se pak spojí s klientem, kterému dá písemně pokyn, že může začít mluvit. Spojí se také s operátorem infolinky, kterému oznámí, že klient bude využívat právě službu přepisu řeči. Rozhovor mezi klientem a operátorem probíhá zcela normálně. Klient na obrazovce sleduje přepis řeči operátora. Podle zástupce společnosti, která má tuto službu na starosti, chtějí lidé s postižením sluchu vidět doslovně, co jim druhá strana říká. Kraj tuto službu spustil v rámci opatření proti šíření nemoci COVID-19 a plánuje ji nechat aktivní zatím do konce července. Je bezplatná. Přepisovatelé jsou lidem k dispozici v pracovních dnech od 9 do 18 hodin. Nárůst v hovorech předpokládá kraj od příštího pondělí, kdy budou opět v provozu úřady a bude tak zřejmě narůstat počet dotazů.
TV NOVA
Přidejte odpověď