
DOTAZ: Jsme v EU společně se Slovenskem, ale na letišti nikoho nezajímá, že jste ZTP s parkovací kartou, musíte zaplatit příruční zavazadlo a ještě se na Vás zlobí, že chcete být odbaven přednostně, přitom mám problém stát na jednom místě, například v Italii nebo ve Švýcarsku, všichni jsou na Vás milí, naloží Vás do letadla výtahem, nic neplatíte, dají Vám nejlepší místo v letadle, na letištích Vás čekají s invalidním vozíkem a doprovodí Vás až k taxíku, bohužel pro SK A ČR palec dolů, pro ostatní země palec nahoru, potřebujeme 100 let, abychom se změnili.
ODPOVĚĎ:
Průkaz ZTP neopravňuje obecně k slevám v přepravě nadměrných příručních zavazadel. Limity i poplatky mají různé letecké společnosti různé. Zpoplatňování je běžné i u autobusové nebo železniční dopravy. Výjimkou ovšem bývá invalidní vozík, jenž by zpoplatňován neměl být.
Při odbavování na pražském letišti Vám nebyla přiznána přednost, přestože jste měl průkaz ZTP. Doporučuji si předem sjednat asistenci, která je osobám se zdravotním postižením nebo omezenou schopností pohybu a orientace poskytována zdarma.
Poskytuje se asistence při odbavení:
Odlet
- Osobní asistence a pomoc při odbavení na odbavovací přepážce, pomoc při odbavení zavazadel
- Asistence na bezpečnostní a pasové kontrole – průchod vyhrazeným koridorem
- Asistence v neveřejné části letiště, přesun na požadované místo (restaurace, ochod) po dohodě s asistentem
- Asistence v odletovém východu, přednostní odbavení a nástup do letadla
- Asistence při usazení na sedadlo
Přílet
- Asistence na příletu letadla, doprava do terminálu vozidlem Ambulift nebo minibusem
- Asistence na pasové kontrole, průchod vyhrazeným koridorem
- Asistence při vyzvednutí odbaveného zavazadla
- Doprovod na požadované místo v areálu letiště (parkoviště, zastávka MHD)
Jak objednat asistenci:
- Objednejte si asistenci přímo u vaší letecké společnosti, se kterou cestujete, nejlépe už při koupi letenky. Asistence tak bude automaticky zajištěna během celé vaší cesty, při odletu a příletu, během případného přestupu, až do finální destinace a zpět! .
- Kontaktujte přímo agenturu MaidPro Service s.r.o., která asistenci poskytuje. Objednaná asistence je zdarma
- Asistenci si vyžádajte přímo na letišti u odbavovací přepážky, informací nebo na kontaktních místech označených piktogramem.
Asistenci se doporučuje rezervovat alespoň 36 hodin před plánovaným příletem nebo odletem. Při objednávání asistence přesně specifikujte své individuální potřeby.
Kde se tato bezplatná asistence objednává:
MaidPro Service, s.r.o.
+420 220 111 220
kontaktní formulář je na webu
http://www.maidpro-service.cz
Výhody mají na pražském letišti osoby se ZTP i při parkování. Pro držitele průkazu ZTP a ZTP/P je parkování na všech parkovištích omezeno na maximálně 2x za den zdarma. Výjezdový lístek Vám vydají na dispečinku parkovišť v PC Comfort po předložení průkazu.
Parkování zdarma se nevztahuje na VIP parkování v PC Comfort.
Taxi službu pro osoby s handicapem zajišťuje smluvní partner Letiště Praha, a. s. Taxi Praha

Vozy upravené pro pohodlné cestování osob se zdravotním postižením a pro osoby se sníženou schopností pohybu orientace můžete objednat u přepážky Taxi Praha v příletových halách obou terminálů nebo telefonicky.
Taxi službu je možné objednat za stejnou cenu jako běžné vozy.
Kontakty pro objednání taxislužby
Terminál 1 – Přepážka Taxi Praha+420 220 114 835
Terminál 2 – Přepážka Taxi Praha+420 220 111 023
redakce invArena
Přidejte odpověď