Spojují generace benefiční dražbou i návštěvami

foto_grafpoint.cz

Spojujeme generace – to je motto obecně prospěšné společnosti Pontis, která v Šumperku na poli sociálních služeb působí už dvě desítky let. Je jednou z největších „neziskovek“ v Olomouckém kraji.

Šumperk – Za spojování generací v organizaci je možné považovat i to, že své služby poskytují klientům širokého věkového spektra, od malých dětí, které bydlí s rodiči v azylovém domě po seniory, kteří žijí v domech s pečovatelskou službou, navštěvují stacionář či se účastní různých aktivit, které Pontis pořádá.

Jednou z velmi úspěšných akcí byla například benefiční dražba obrazů, které senioři vytvořili v rámci výtvarných kurzů. Pomohli tak hendikepovaným dětem.

„Obrazy naši klienti vytvářeli v průběhu celého roku a nezdařilejší dílo pak věnovali do dražby, která se konala v klášterním kostele. Výtěžek byl určen na terapeutické cvičení pro děti po mozkové obrně speciální metodou Therasuit,“ vysvětlil ředitel Pontisu Miroslav Adámek.

O propojení generací se zasluhují také děti z různých šumperských mateřinek, které pravidelně navštěvují seniory v denním stacionáři.

„Někteří senioři třeba vnoučata nemají, nebo bydlí daleko, někdy i v zahraničí, takže nejsou v kontaktu. Podobně jsou na tom i některé děti, které naopak nemají prarodiče. Je to o vzájemném kontaktu obou skupin, obě se vlastně učí navzájem spolu komunikovat,“ přiblížil Miroslav Adámek.

Návštěvy malých dětí se ve stacionáři konají při příležitostech, jako je například masopust, Den seniorů či různé jiné svátky. Malí návštěvníci i jejich hostitelé se na setkání pečlivě připravují. „Děti vždy předvedou nějaký program a potom následuje ta neoficiální část, kdy si navzájem povídají. Senioři dětem zase například napečou koláčky či pro ně vyrobí různé drobné dárky. Aktivní jsou obě skupiny, takže setkávání je určitě pro všechny velkým přínosem,“ dodal Miroslav Adámek.

Deník ve spolupráci se společností DM Česká republika připravují projekt Propojujeme generace, který má ukázat pozitivní aktivity vedoucí k propojení nejstarších a nejmladších generací. Více informací najdete v zítřejším týdeníku Moravský sever.



Více v týdeníku Moravský sever

Společnost dm drogerie markt se rozhodla finančně podpořit domovy seniorů, které připraví projekt na podporu propojení generací. A jakou částku rozdělí mezi 70 domovů z celé České republiky, záleží i na vás. Tento pátek je dnem, který se ve všech prodejnách dm nese pod názvem Giving Friday. V dm nepodléhají slevovému šílenství, ale chtějí pět procent obratu z tohoto pátku věnovat těm, kteří se snaží připravovat programy a projekty spojující generace. Podle prozatímních odhadů by mohla společnost dm rozdělit mezi domovy dva miliony korun. A to už stojí za to! Sledujte zítra náš týdeník, kde najdete bližší informace.

HANA KUBOVÁ

Šumperský a Jesenický deník

http://www.sumpersky.denik.cz/

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.