Zavedení autobusových zastávek na znamení po celé Praze, smlouva na vysokopodlažní vlaky, nefunkční komise pro pěší a bezbariérovost. Na to si stěžují handicapovaní v otevřeném dopise primátorovi hlavního města. Vedení Prahy podle nich málo komunikuje.
ilustrační snímek
redaktorka
Jiří Vencl kvůli nemoci ztrácel zrak od dětství. Posledních 7 let už běžně vyráží do města s bílou holí i na pravidelné cestě do práce se ale stále potkává s řadou překážek.
Jiří VENCL, nevidomý
Zde vždycky narazím na nějaký sedací zařízení a problém je, že to není nějak ohraničeno, takže se to docela obtížně obchází. Problémy mají nevidomí i na zastávkách MHD, po zmáčknutí tlačítka vysílačky zabudované v holi má reproduktor na autobusu ohlásit své číslo. Není to ale slyšet.
Petr TOMČÍK, ředitel, ROPID
Těžko říct teď, kde byla ta chyba v rámci komunikace mezi tím autobusem a tím zařízením toho nevidomého.
redaktorka
A při výstupu na zastávkách na znamení není situace jednodušší. Tlačítka pro výstup jsou v různých autobusech na různých místech.
Jiří VENCL,
Najít to tady sám hmatem je problém.
redaktorka
Právě autobusové zastávky na znamení chce vedení města zavést celoplošně. Původní termín od tohoto července se zřejmě posune.
Zdeněk HŘIB, primátor města Praha /Piráti/
Nejsme momentálně dostatečně připraveni, protože některé autobusy nemají snadno dostupná ta tlačítka.
redaktorka
Není to ale jediná věc, která Národní radě osob se zdravotním postižením na novém vedení magistrátu vadí.
Václav KRÁSA, předseda Národní rady osob se zdravotním postižením
První jejich krok, který nás velmi překvapil, to bylo právě ta železnice Roztoky Hostivař, kde vybrali vysokopodlažní vozy.
Zdeněk HŘIB, primátor /Piráti/
Sklízíme plody práce našich předchůdců, Adam Scheinherr, náměstek pro dopravu vyjednal to, že tam jezdí nyní 2 ze tří souprav nízkopodlažní.
redaktorka
Komise, která má tyto problémy řešit, sice existuje od prosince, dosud ale nemá žádné členy. Primátor slibuje, že pracovat začne co nejdříve.
Přidejte odpověď