V Pardubicích mizí bariéra v komunikaci na úřadech. Prostřednictvím nové služby Tichá linka zde budou moci své požadavky vyřizovat i lidé se sluchovým handicapem. Služba funguje nonstop bez nutnosti objednání a je zcela zdarma.
Pardubice – „Odbor sociálních věcí má proškolené čtyři pracovnice, které Tichou linku obsluhují. Klient se sám či s příslušným pracovníkem úřadu dostaví buď přímo na odbor sociálních věcí, nebo by jedna z proškolených pracovnic na dané pracoviště přišla s notebookem, jeho prostřednictvím by se společně přihlásili k Tiché lince a bez problému vyřídili vše potřebné,“ uvedla včera vedoucí odboru sociálních služeb Iva Bartošová.
Podle jejích slov se však vždy musí jednat o komunikaci mezi úřadem a klientem, Tichou linku na magistrátu města nelze využívat pro soukromé účely.
„Fungování linky a komunikaci zajistí tlumočník znakového jazyka či přepisovatel mluvené řeči. Pracovnice odboru se prostřednictvím aplikace mohou online formou spojit z jakéhokoli místa. Stačí mít k dispozici počítač, mobilní telefon či tablet, který má webkameru a připojení k internetu. Neslyšící klient navíc může k vyžádání této služby použít speciální kartičku, kterou může získat na pobočce společnosti Tichý svět v Bělehradské ulici. Lidé se sluchovým postižením zde zároveň dostanou podrobnější informace, jak mohou službu online tlumočení/přepisu dále využívat pro vyřízení běžných záležitostí,“ dodala mluvčí pardubického magistrátu Iveta Koubková.
Chrudimský deník
http://chrudimsky.denik.cz/
Přidejte odpověď