Více než pětina velkých firem nabízí svým zaměstnancům příspěvky nebo programy na podporu sportovních aktivit. Pětina také přispívá na preventivní vyšetření či očkování a stejný podíl firem se snaží pro své zaměstnance zajistit i kvalitnější stravování.
Vyplývá to z průzkumu organizace HealthCare Institute mezi 13 největšími zaměstnavateli, kteří mají dohromady zhruba 200.000 zaměstnanců. Výsledky dnes představil zakladatel organizace Daniel Vavřina.
Nejvíce velké firmy v oblasti péče o fyzické zdraví svých pracovníků poskytují takzvané pracovně-lékařské služby, které zahrnují například vstupní a pravidelné lékařské prohlídky, školení zaměstnanců či poradenství týkající se požadavků na bezpečné a zdravé pracovní prostředí. Tyto služby nabízí 29 procent z nich. Celkem 22 procent podniků podporuje sportovní aktivity svých zaměstnanců. Pětina má preventivní programy, v jejichž rámci mohou zaměstnanci absolvovat některá očkování či preventivní vyšetření. Rovněž pětina podniků se snaží zajistit kvalitnější stravování. Méně časté jsou nabídky rekondičních a lázeňských programů, ty nabízí jen čtyři procenta firem.
Například výrobce aut, firma Škoda Auta, která se do průzkumu zapojila, poskytuje svým pracovníkům screeningová vyšetření na odhalení vysokého krevního tlaku, rakoviny a kardiovaskulárních onemocnění. Zaměstnanci také mohou navštěvovat některé lekce rehabilitačních či zdravotních cvičení. „Mezi nejpopulárnější programy patří určitě lázeňské a rekondiční pobyty, dále rehabilitační programy,“ uvedla Šárka Goldbachová ze Škoda Auto. Zájem je též o očkování proti chřipce a klíšťové encefalitidě. Podle odhadu firmy alespoň jednu nabídku využije čtvrtina zaměstnanců.
Další účastník průzkumu, Česká spořitelna, pořádá dvakrát do roka dny zdraví, na kterých si zaměstnanci mohou mimo jiné nechat vyšetřit zrak, pihy a kožní znaménka nebo si vyslechnout přednášky o stresu a zdravé výživě.
Zaměstnavatelé v průzkumu rovněž hodnotili služby zdravotního pojišťoven v Česku. Podle Vavřiny z průzkumu vyplynulo, že by firmy chtěly více ovlivňovat strukturu preventivních programů, které pojišťovny nabízí. Uvítaly by také, kdyby pojišťovny více komunikovaly elektronicky a používaly například elektronické neschopenky.
Přidejte odpověď