Po oválu autodromu kroužilo 300 cyklistů, začal 4. ročník cyklo handy maratonu

photo on Flickr

Velký závodní okruh mosteckého autodromu ožil v úterý večer netradičními stroji. Místo jezdců v kokpitech výkonných speciálů či za řídítky silných a rychlých motocyklů zaplnilo ovál 296 účastníků 4.ročníku cyklo handy maratonu v doprovodu příbuzných, přátel a známých.

Most – Každý z dvaačtyřiceti čtyř až osmičlenných smíšených týmů zdravých a handicapovaných cyklistů čekala časovka v podobě jednoho kola po dráze, tedy ujetí 4,212 kilometru. Most byl druhou zastávkou maratonu v Ústeckém kraji, ještě předtím musely týmy povinně projet Litoměřicemi. Vytrvalostní závod odstartoval ve stejný den po poledni z Pražského hradu.

Účastníky maratonu v Mostě aktivně podpořily také známé osobnosti ze světa sportu, konkrétně tým Hokejky s. r. o. Tvořili jej zlatí hokejisté z olympijských her v japonském Naganu Jiří Šlégr, Milan Hejduk a Jan Čaloun. „Je to výborná akce, panuje skvělá atmosféra. Jsem tu za náš klub, který handicapované sportovce také podporuje. Kolo jsem si ale musel vypůjčit, své jsem poskytl k tréninku jednomu ze svých svěřenců,“ uvedl Čaloun. „Budeme se na dráze hecovat, určitě chceme podat slušný výkon,“ doplnil Hejduk.

Čtvrtým členem týmu hokejistů se stal vozíčkář Hynek Littmann. Jak se ukázalo, ani přes svůj handicap neměl žádný problém udržet se dvěma ze tří kolegů ostřejší tempo. Nejslabším článkem se tak ukázal téměř domácí Jiří Šlégr z nedalekého Litvínova.

„Všechno jsem ztratil. Je mi na umření. Nevěřil jsem, že chlapci udrží od začátku až do konce tak ďábelské tempo,“ hořekoval v cíli v nadsázce a s úsměvem legendární obránce.

Hynek Littmann ale neposkytl na oválu pohled na svá záda za řídítky handbiku jen Jiřímu Šlégrovi. Zcela totiž deklasoval i tým hostitelské společnosti AUTODROM MOST, když do cíle dorazil s velmi výrazným náskokem před ostatními třemi spolujezdci. A protože doplnil i tým Ústeckého kraje jako pořadatelské organizace, absolvoval jako jediný trojnásobný počet kilometrů, celkem tedy bezmála třináct.

Itinerář pětidenního Metrostav handy cyklo maratonu napříč republikou s otočkou ve slovenské metropoli Bratislavě a celkovou délkou 2 222 kilometrů, zahrnuje 28 průjezdních bodů ve všech čtrnácti krajích České republiky.

Jeden z největších sportovně-integračních projektů současnosti se letos posunul do zcela nových rozměrů a doznal celou řadu změn a vylepšení. Je postaven na jednoduchém konceptu. Cyklistický tým, jehož součástí musí být minimálně jeden člověk s jakýmkoli druhem postižení, jede pro člověka krátce po úrazu či nemoci, který se s handicapem teprve učí žít. Smyslem je ukázat, že zdraví a handicapovaní mohou společně tvořit jeden fungující tým, který má šanci obstát i v podmínkách extrémního závodu. Cílem ale není dosáhnout co nejlepšího výsledného času, nýbrž reprezentovat co možná nejlépe myšlenky vzájemné spolupráce, integrace, solidarity a přátelství.

Přesně za měsíc, o víkendu 2. až 4. září, přivítá autodrom diváky na nejprestižnějším a nejnavštěvovanějším podniku každoročního kalendáře, evropském šampionátu okruhových tahačů Czech Truck Prix. Kromě samotných napínavých soubojů mnohatunových kolosů čeká na malé i velké bohatý doprovodný program.

Jan Foukal
Mostecký deník
http://www.mostecky.denik.cz/

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.