Thajská reklamní agentura vymyslela levný způsob, jak s rozumnými náklady vytisknout dokumenty pro nevidomé. Místo klasické braillské tiskárny, která na papír razí plastické body rozeznatelné hmatem, přišla s náplní do běžných kancelářských tiskáren.
Po vytištění dokumentu stačí papír zahřát a z běžné barvy se stane reliéfní potisk. Odpadá tím i nutnost použít speciální papír s vysokou gramáží. „Dotykový inkoust“ vznikl v agentuře jako projekt společenské odpovědnosti ve spolupráci s chemiky z bangkocké univerzity a firmou Samsung, která poskytla čas svých specialistů a zkušební přístroje.
Ještě pár detailů
Speciální náplně ještě nejsou v prodeji, potřebují doladit, aby byl text vytištěný speciální směsí stálý. Prozatím má lepší výsledky prášková směs do tonerů pro laserové tiskárny, ačkoliv tým odborníků upravuje také inkoustové kazety. Zároveň se vyhodnocují připomínky od thajské asociace nevidomých.
„Braillské tiskárny dostupné na trhu stojí podstatně víc než obyčejné tiskárny, a ne každý nevidomý nebo zrakově postižený člověk si je může dovolit,“ okomentovala vynález výkonná ředitelka agentury Parattajariya Jalayanateja. „Pokud vezmeme v úvahu objem běžných náplní do tiskáren na trhu, vyjde potištění jedné stránky naší směsí mnohem levněji.“ K zahřátí vytištěného dokumentu není potřeba nic zvláštního, stačí i fén nebo mikrovlnka.
Marketing & Media
Přidejte odpověď