Asistenční psi se představili dětem ze školní družiny ZŠ Jiráskova v nejlepším světle. Poslušně setrvávali na určených místech a cvičitelka trpělivě zodpovídala školácké dotazy ze zákulisí výchovy a výcviku vodících psů.
BENEŠOV Jestli jsou jako asistenční psi vhodní pudlové nebo čivavy? Kdy chodí, nebo jestli vůbec, vodiči do důchodu? Jestli cvičený pes dokáže udělat něco schválně špatně? Jestli by se jako asistenční hodil králík? Jestli dokáže kočka to, co pes? Zda jsou jako vodiči vhodnější psí kluci nebo holky? Na poslední otázku se od cvičitelky děti dozvěděly, že mají dobrou zkušenost s fenkami i se psy. Fenky jsou natolik chytré, že dovedou dělat více věcí najednou. Dokážou vodit a ještě se kolem sebe koukají a zajímají se, co se děje. Kdežto psa, když vede, tak ho okolí nezajímá. Takže cvičitelé asistenčních psů jich mají ve výcviku více, než fenek.
Návštěva cvičitelky asistenčních psů a jejích dvou svěřenců ve školní družině ZŠ Jiráskova se odehrávala v téměř posvátném tichu. Děti z prvních až třetích tříd se zájmem poslouchaly zajímavé povídání o výcviku a denním režimu vodících psů. Když se chtěly něco zeptat, způsobně se hlásily a trpělivě čekaly, až budou vyzvaní k položení otázky. Někdy to ani nebyl dotaz. Jen se chtěly pochlubit, jakého psa mají doma oni, nebo někdo z blízkých příbuzných.
Oživení začalo při praktických ukázkách, co musí čtyřnohý pomocník dokázat zvednout z podlahy nebo stolu a podat „paničce“. A oba retrívři se dokonce začali předhánět, kdo dřív z tašky vyloví deštník, peněženku, mobil, lžičku nebo hodinky. Další vzrušení zavládlo při ukázce, jak pes dokáže otevřít dveře.
Benešovský deník
http://www.benesovsky.denik.cz/
Přidejte odpověď