Unikátní kampaň Míle pro hemofilii odstartovala v roce 2014. Hlavním cílem mezinárodní kampaně je zvýšit povědomí o této nemoci, a to jak mezi pacienty, tak mezi širokou veřejností. Účelem kampaně je podpořit pacienty v cestě za jejich sny, inspirovat je a dát jim pocit sounáležitosti.
foto: Flicker.com
Co dokáží lidé s hemofilií
Ambasadorem mezinárodní kampaně Míle pro hemofilii je britský profesionální cyklista Alex Dowsett, který sám trpí těžkou formou hemofilie. Právě Alex je příkladem člověka, který se nevzdal a s nemocí se pere nanejvýš statečně. Ve své bohaté cyklistické kariéře se nezalekl takových výzev, jako jsou Hry Commonwealthu nebo Giro d’Italia, kde v roce 2013 v časovce porazil dokonce olympijského vítěze Bradleyho Wigginse.
Ve spolupráci s Alexem vytvořila farmaceutická společnost Pfizer kampaň, která vyzývá celou komunitu hemofiliků, jejich příbuzných, přátel, lékařů a dalších zdravotnických pracovníků, aby nasedli na kola a přetavili ušlapané míle ve finanční dary pacientským organizacím po celém světě. Společnost Pfizer totiž za každou ujetou míli daruje pacientskému sdružení 1 dolar, v České republice 1 000 korun. Aby si lidé s hemofilií mohli bez překážek plnit své sny, potřebují zvládat příznaky nemoci – tedy především předcházet krvácení. Moderní léky jim pomáhají a právě pacientské organizace se zasazují, aby se moderní léčba dostala k hemofilikům po celém světě.
Míle pro hemofilii 2015
Po obrovském úspěchu prvního ročníku této mezinárodní akce se letos organizátoři rozhodli v úspěšném modelu pokračovat, a navíc zapojit i širokou veřejnost. Nyní tedy může kampaň podpořit každý, a to nejenom jízdou na kole, ale jakýmkoliv sportem, který má rád. Účastníci kampaně tak mohou plavat, běhat, tančit, chodit nebo například vylézt na horu.
Ambasadorem kampaně zůstává i letos Alex, který navzdory své diagnóze pokořil velké výzvy. Je tak dokonalou inspirací pro všechny hemofiliky.
Tisková zpráva
Přidejte odpověď