Být slepý a jezdit autem? Není problém, alespoň pro muže z Dubí, který pobírá příspěvky od státu jako nevidomý a po městě se prohání v autě. Nevidomý muž je dokonce zaměstnán jako profesionální řidič u teplické firmy.
Dubí – Strážníci městské policie jeho počínaní na základě oznámení prověřili. Zjistili, že kromě osobního auta šoféruje i dodávku jedné teplické firmy, kde je zaměstnán jako profesionální řidič!
„Operátor kamerového systému si všiml, že z domu, kde tento muž bydlí, vyjíždí v ranních hodinách dodávkové vozidlo. Hned druhý den ráno počkali strážníci před uvedeným domem. Po deseti minutách ze dvora vyjela dodávka řízená mužem. Hlídka vozidlo zastavila. Řidič u sebe neměl žádný průkaz totožnosti, proto byl ke zjištění totožnosti předveden. Při zjištění totožnosti se potvrdilo, že jde o stejného muže, který je vedený jako nevidomý a zároveň je zaměstnán u teplické firmy jako profesionální řidič,“ sdělil velitel Městské policie Dubí Tomáš Pykal.
Paradoxní je, že „papírově slepý“ muž má nárok i na cvičeného vodícího psa. Zatím není jasné, jak získal potvrzení o své slepotě. Každopádně se nevyhne konfrontaci s úřady.
„Proviněním řidiče, který nevlastní řidičské oprávnění se bude zabývat správní orgán pro podezření ze spáchání dopravního přestupku a zároveň úřad práce, který mu vyplácí dávky pro zrakově postižené,“ nechal se slyšet velitel dubských strážníků Tomáš Pykal.
—
Víte, že?
Městská policie zabezpečuje místní záležitosti veřejného pořádku v rámci působnosti obce. Přispívá k ochraně bezpečnosti osob a majetku, dohlíží na dodržováním pravidel občanského soužití.
Teplický deník
http://www.teplicky.denik.cz/
Omyl! I dnes po výměně ŘP (jednou za 10 let), může na dopravním inspektorátu, žádat lékařskou prohlídku. Takže nejdřív přečíst zákon a pak kritizovat!!!
to může, ale nemusí…:-)
Ještě za komunismu jsem se v špitále bavil s jedním pacientem, kt byl právě po operaci šedého zákalu na obou očích. Říkal mi, že ačkoli už ani nemohl pro zákal číst, stále ještě jezdil do práce autem. Cestu po okresce dobře znal, provoz tam byl minimální, obrysy aut i kontury silnice stále ještě viděl, i když jakoby v silné mlze. Za určitých okolností může autem jet i slabozraký nebo někdo s těžkou oční vadou. Ale samozřejmě ohrožuje sebe i ostatní a proto by v žádném případě za volant sednout neměl, stejně jako za něj nesmí sednout někdo, kdo je třeba opilý. Nepochybuji o tom, že část dopravních nehod mají na svědomí ti, kt jsou sice papírově zdraví, ale kterým se v průběhu života závažně zhoršil zrak, ale nikdo jim řidičák nesebral. Nikdo totiž řidičům zrak nekontroluje a první povinná lékařská prohlídka pro řidiče je až v 65 letech. Srazí třeba chodce na přechodu a vymlouvá se, že ho neviděl. Ale někdy to není výmluva, skutečně ho neviděl. Proto by podle mne policisté u každé i drobné nehody měli nejen nechat dýchnout do balonku, ale i poslat na oční vyšetření. Pak by se jistě u části případů ukázalo, že na vině je špatný zrak a že je třeba řidičák sebrat. Před pár lety jsem četl případ řidiče sanitky, který prakticky neviděl na 1 oko, zaměstnavateli ale nic neřekl a prasklo to na něj až když měl těžkou nehodu při které zabil pacienta.