Třetina lidí nepociťuje při nákupu v lékárně dostatek soukromí. Častěji jde o ženy a mladší lidi. Přes internet ale léky pravidelně nakupuje jen pět procent Čechů, zhruba třetina dotázaných tak činí občas. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK, který se uskutečnil na internetu mezi lidmi od 15 do 59 let.
ilustrační foto: calgrin MorgueFile
Častěji možnost internetového nákupu využívají příslušníci střední generace, vysokoškoláci a obyvatelé velkoměst. Naopak nikdy přes internet léky nenakupují tři pětiny dotázaných. Jde především o lidi bez maturity a obyvatele menších měst a obcí.
Zhruba čtvrtina Čechů upřednostňuje návštěvu nezávislých lékáren, řetězcové lékárny preferuje 35 procent lidí. Nejvíce zákazníků ale navštěvuje oba typy. Většina populace se domnívá, že je v Česku lékáren dostatek, opačného názoru je pouze sedm procent lidí, většinou těch mladších.
Takzvaný příprodej, tedy doporučování dalších produktů navíc k požadovanému přípravku, internetová populace spíše odmítá. Zhruba tři čtvrtiny lidí si pak nemyslí, že by prodej některých léků měl být rozšířen i mimo lékárnu, například na poštu, čerpací stanice nebo do supermarketů.
Jako zdravotnické zařízení vnímá lékárnu 46 procent internetové populace, zbytek dotázaných si myslí, že současné lékárny mají spíše charakter prodejny.
Průzkum se uskutečnil od 12. do 16. ledna a zúčastnilo se ho 520 lidí.
Přidejte odpověď