Neziskovka roku 2014

Nezisková organizace AMA, která pomáhá onkologickým pacientům na Mostecku, je druhou nejúspěšnější v republice. V kategorii s obratem do tří milionů korun o tom rozhodli odborníci v soutěží Neziskovka roku 2014, kterou pořádá Nadace rozvoje občanské společnosti.

Mostecká AMA podle Českého rozhlasu poskytuje bezplatné poradenství a pomoc klientům s onkologickým onemocněním. Snaží se také zlepšit kvalitu následné péče o onkologické pacienty.

Cenu veřejnosti získal Helppes

Praha1–Lata–Programypro ohroženou mládež (v kategorii malá neziskovka s ročním obratem do 3 milionů korun), PFERDA – sdružení pro všestranný rozvoj osob s mentálním postižením (střední neziskovka – do 10 milionů korun), Charita Opava (velká neziskovka – nad 10 milionů korun) a Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené (Cena veřejnosti). To jsou čtyři vítězné neziskové organizace, které se pyšní titulem Neziskovka roku 2014.

Cesta k němu byla ale pro mnohé neziskovky velmi složitá. Musely podle Deníku.cz obstát ve třech kolech, ve kterých hodnotila porota profesionalitu a efektivitu jejich práce v několika oblastech – v managementu a finančním řízení, inovačním přístupu či prezentaci na veřejnosti.

Ze Senátu si pak zástupci oceněných neziskovek odnesli nejen finanční příspěvek ve výši 20 tisíc korun, ale i unikátní trofej – hranol z optického skla.

„Hranol je průzračný a přináší celou škálu barev. Stejně tak jsme přistupovali k hodnocení neziskovek – dívali jsme se na jejich činnost z různých úhlů. Neziskovkou roku se pak staly organizace, které jsou průzračné a obsahují celé spektrum kvalit důležitých pro jejich správné fungování a pro rozvoj společnosti,“ řekla Pražskému deníku Hana Šilhánová, ředitelka Nadace rozvoje občanské společnosti o druhém ročníku soutěže Neziskovka roku.

V letošním ročníku bodovaly neziskovky z metropole. V kategorii malých neziskovek uspěla Lata z Prahy 1, Cenu veřejnosti pak získal Helppes z Prahy 5.

Zuzana Daušová z Helppes řekla Pražskému deníku, že za dobu své třináctileté existence pomohl Helppes 181 osobám s nejrůznějšími typy postižení.

Zuzana Daušová, ředitelka organizace Helppes:  Na sociální sítě jsme psali našim příznivcům i několikrát denně. Pálili jsme to tam s našimi zaměstnanci, psali jsme našim příznivcům o podporu. Posledních 48 hodin hlasování jsme na internetu byli v podstatě pořád.

Podle ní je každá cena zviditelněním, pomohlo to v kontaktu se sponzory… A hlavně když řekneme, že jsme nejlepší organizací svého druhu, jsme spolehliví, jsme top, tak to není, že to říkáme my, ale že se na tom shodla široká veřejnost. Každý o sobě totiž může napsat cokoliv, přikrášlí svou činnost… To se bohužel děje nejen u firem, ale i u neziskových organizací, míní Daušová.

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.