V mateřské škole v Krhové se snaží začleňovat postižené děti do běžného života pomocí zooterapie. Učitelé využívají při své práci speciálně vycvičeného psa a koně. (ilustrační foto)
Zvířata jsou podle učitelky pro děti obrovskou motivací. „Za přítomnosti psa začínají často spolupracovat i ty děti, které zpočátku nejevily o nic zájem.
Pro děti s těžkým postižením je zvíře výborným povzbuzením,“ vysvětlila učitelka speciální třídy Veronika Nosálková.
Další metodou je hipoterapie (terapie s koněm, pozn. red.). „Díky ní se učí děti koordinovat pohyby, posilují stabilitu těla a zvyšují svou pohyblivost.
Jízda na koni je vhodná především pro děti s narušenou hybností různého druhu,“ přiblížila Veronika Nosálková.
Proto v jarních a podzimních měsících navštěvují učitelé s postiženými dětmi jednou týdně také koňskou farmu.
Přidejte odpověď