Reklamní předměty, které pomáhají konkrétním dětem, firmy díky nim platí nižší daně a dávají práci handicapovaným. Speciální bonbony zvané Charitky už v Česku rozdávají desítky velkých firem. Reportáž ČT.
redaktorka:
Někdy stačí i pár tisíc korun a život je mnohem snazší. Zaplatí tábor pro nadané dítě, lázně pro nemocné nebo poslouží jako základ pro start do života. Právě jim Charitky přispívají.
Miriam JANYŠKOVÁ, zakladatelka, Charitky:
Jsou to děti handicapované, postižené fyzicky i mentálně, děti ze sociálně slabých rodin nebo děti z dětských domovů.
redaktorka:
Projekt není charitou jako takovou – firma kupuje pro svoji potřebu papírové krabičky s bonbóny, na které si může nechat natisknout reklamu. Část platby pak putuje na podporu dětí. A společnost zároveň podpoří práci handicapovaných.
Pavlína STRAKOVÁ, mluvčí Charitky:
Charitky kompletují lidé se zdravotním postižením prvního stupně v chráněných dílnách.
redaktorka:
Příspěvky jako takové pak řeší konkrétní potřebu jednotlivých dětí. Jakubovi za něj rodina pořídila rehabilitační pobyt. Skoro 5-letý chlapec potřebuje neustálou péči, má dětskou mozkovou obrnu a trápí ho časté epileptické záchvaty.
Markéta NAVAROVÁ, matka Jakuba:
Jemu ty rehabilitace opravdu pomáhají, zlepšil třeba stravování, on teď je schopen v pohodě jíst lžičkou i prostě nemixovanou stravu.
redaktorka:
Podobně jako Jakub získaly příspěvky další dětí, sloužily třeba i k pořízení zdravotních bot, kochleárních implantátů nebo hudebních nástrojů, zaplacení osobní asistentky nebo kauce na pronájem bytu pro mladé lidi odcházející z dětských domovů.
Česká televize.
Přidejte odpověď