Ve srovnání s uplynulými lety se letos už od začátku roku obrací na VZP nebývalé množství klientů žádajících o přehled péče, kterou na ně lékaři vykázali. Pojišťovna ale vzkazuje: Požádáte-li v dubnu, dostanete přehled za rok 2013 kompletní a hned.
„Vítáme zájem pojištěnců o kontrolu správnosti vykázaných údajů,“ sdělil mluvčí VZP Oldřich Tichý. Upozorňuje nicméně, že kompletní přehled péče vykázané na jednotlivé klienty za celý uplynulý rok jim bude moci vydávat až od začátku dubna
Žadatelů o přehled péče přibylo zejména od konce minulého a začátku tohoto týdne. V některých médiích se totiž objevily informace o tom, že pojišťovny každoročně zjistí ve výkazech péče nesrovnalosti za mnoho milionů korun. Jen v pondělí pak například přišlo za jedinou hodinu na kontaktní e-mail VZP bezmála 400 žádostí o vystavení přehledu.
„VZP je ráda, pokud pojištěnci pečují o své zdraví a zároveň si hlídají vynaložené prostředky – jejich vlastní kontrolou tak pojišťovna předchází chybným platbám například za péči, která nebyla poskytnuta. Jindy, a to je většina případů, zase lékaři třeba kvůli překlepu v rodném čísle vykážou péči na jiného pacienta,“ uvedl Tichý.
Každý pojištěnec má možnost získat Přehled úhrad zdravotní péče za uplynulých dvanáct měsíců bezplatně jedenkrát za rok. Důležité však je, že údaje za uplynulý kalendářní rok může VZP klientovi poskytnout až po celkovém vyúčtování plateb lékařům a zdravotnickým zařízením, tj. vždy od dubna za rok předchozí. Od dubna proto, že zdravotnická zařízení mají možnost vykazovat poskytnutou péči 3 měsíce po jejím provedení.
Pokud by tedy pojišťovna vydala svému klientovi přehled například v lednu nebo v únoru, mohlo by se stát, že by v něm ještě nebyla uvedena péče z října či listopadu.
O přehled mohou klienti žádat přímo na pobočkách a je jim vystaven okamžitě. Žádost může klient podat i písemně. Přehled je mu vydán po ověření totožnosti nebo zaslán do vlastních rukou. V loňském roce o výpis požádalo podle předběžných údajů cca 107 tisíc klientů VZP.
foto: PhotoRack
Přeji dobrý den a obracím se Vás s touto žádostí
Již několik let po sobě si nechávám vždy během léta vyjet tzv.Přehled úhrad zdravotní péče.Až do letošního roku,vše probíhalo bez problémů.Předevšírem jsem si opět zašla na klientské pracoviště v Pelhřimově,kde se nachází nejbližší Vaše pobočka.Požádala jsem o vyjetí „Přehledu za rok 2013″vše proběhlo v pořádku a přehled jsem si odnesla domů.Zde jsem zjistila nedostatky a tak jsem se během dvou dnů dostavila opět na stejné místo,kde jsem předložila dotaz,jak je možné,že ve výpisu lékařsé péče za rok 2013,mám na straně 8 a částečně 9 uveden rok 2012.Jedná se o řádky 187 až 226.Shodou okolností,jsem mluvila se stejnou pracovnicí,která mi výpis dělala poprvé.Bylo mi sděleno,že neví jak je to možný,že vše zadala správně,a že je to stejně jedno,pokud jsem opravdu léčbu podstoupila.Sice o rok dřív,ale podle ní to nevadí,když léčba proběhla jak je uvedeno a že to stejně k ničemu nepotřebuju.Tak jsem raději odešla,nemíním se s ní rozčilovat,navíc výpis jsem si opravdu žádala jen pro svoji potřebu.
Zajímalo by mne,jak je možné že se ve „Výpisu za rok 2013″objevily údaje z roku 2012 a jak mi daná pracovnice může tvrdit,že je to v pořádku.
Obracím se na Vás proto s prosbou,zda by nebylo možné zjistit skutečný „Přehled mojí zdravotní péče za rok 2013.“
Jmenuji se Jitka Šulcová,bytem Olešná 53,Pelhřimov psč.393 01,výpis mám pod identifikačním číslem X20140722890164,byl vystaven 22.7.2013 v Klientském pracovišti Pelhřimov,Pražská 1739.Pelhřimov,
Děkuji moc za odpověd Vaše věrná klientka Jitka Š.