Bývalí podřízení Drábka naříkají, že vůbec nemohli sloužit lidem

Zmatek, nejasná metodika, přetížení zaměstnanců. Tak vypadala sociální reforma exministra práce Jaromíra Drábka (TOP 09). Server Týden.cz prošel výpovědi pracovníků úřadů práce, které posbíral Výzkumný ústav práce a sociálních věcí. Podle nich reforma znemožnila práci s klienty a zredukovala ji na výplatu dávek.

Převedení výplaty dávek v hmotné nouzi z obcí na úřad podle zaměstnanců ÚP znemožnilo práci s klienty a zredukovalo ji na pouhou výplatu peněz. Na dotazy výzkumného ústavu odpovídalo 86 různě zařazených pracovníků. Ti prý v rozhovorech poukazovali na to, že ani čtyři měsíce po zahájení reformy nebyly zajištěny základní podmínky pro její úspěšné převedení do praxe.

„Pracovní a organizační podmínky prý téměř znemožňovaly poskytování komplexní sociální pomoci a pracovníci na ÚP ČR podle výpovědí často čelili dilematu, zda na vlastní náklady (přesčasy, vyčerpání) nadále působit jako sociální pracovníci, či se podvolit očekáváním svých nadřízených a akceptovat roli pouhých administrátorů dávek,“ konstatují autoři studie.

Nejde jen o výplatu dávek

„Na jednu pracovnici nebo jednu referentku je v současné době nějakých 260 klientů, osob… Ty osoby mají ještě samozřejmě i rodiny,“ uvádí studie jednu z výpovědí, která dokládá přetíženost zaměstnanců.

Server Týden.cz poukazuje na názor studie, že agenda hmotné nouze by neměla být pouze o vyplácení dávek. Pracovníci však nyní prý nemají kapacity ani na sociální šetření, ani na práci s klienty.

Parlamentnilisty.cz

(4, 1)

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.