Nedovolal se na záchranku a zemřel. Telefonica vinu odmítá

V Mariánských Lázních neprošly dva telefonické hovory na linku 155. Muž se tak nedovolal na záchrannou službu. Tu povolala až jedna z místních lékařek. Záchranka ale už k pacientovi přijela pozdě. Telefónica, která zajišťuje provoz linky, ale vinu odmítá.

V Mariánských Lázních neprošly dva telefonické hovory na linku 155. Starší muž, který si chtěl zavolat pomoc, se tak nedovolal na záchranku. Tu povolala až jedna z místních lékařek.

Přestože jej záchranáři resuscitovali, asi pětasedmdesátiletý muž zemřel, řekl ředitel Zdravotnické záchranné služby Karlovarského kraje Roman Sýkora. Tvrdí, že technika na její straně byla v pořádku.

„Telefónica, která zajišťuje provoz linky 155, ale žádný výpadek sítě nezaznamenala,“ řekl její mluvčí Hany Farghali.

„Velmi důkladně jsme prozkoumali, zda nemohla být technická závada výpadku linky způsobena na straně zdravotnické záchranné služby. Informatici vše prověřili a garantují stoprocentní funkčnost koncových zařízení v našem operačním středisku, které přijímá tísňová volání. Obrátili jsme se proto na telefonního operátora, který potvrdil, že v inkriminované době neprošly na lince 155 dva telefonní hovory,“ sdělil však ředitel záchranky Sýkora.

Pacient, který trpěl chronickým onemocněním a byl ve špatné zdravotním stavu, nakonec zavolal místní lékařku, která pak kontaktovala záchrannou službu přes jiné telefonní číslo.

Podle Farghaliho sice není možné zcela vyloučit technický nedostatek, ale pravděpodobnost, že by se člověk nedovolal na linku 155, je velmi malá. „I kdyby nebyla v tu chvíli síť jednoho operátora dostupná, telefon se u linky 155 automaticky připojí na jinou síť,“ vysvětlil Farghali. Jak doplnil, jakýkoliv problém na lince 155 operátor ihned zaregistruje a informuje o výpadku. V pátek ale žádná porucha v oblasti Mariánských Lázní nebyla. Podle Farghaliho bude firma se záchrannou službou prošetřovat, co se vlastně stalo a kde mohla chyba vzniknout.

Telefónica potvrdila, že skutečně dva hovory na linku 155 neprošly. „Byly to dva hovory ze sítí jiných operátorů a byly zhruba hodinu od sebe. Jeden z pevné sítě, druhý z mobilní. Na straně O2 tak podle všeho k jakémukoli výpadku nedošlo. „Nabídneme plnou součinost při zjišťování, proč k problémům došlo,“ dodal Farghali

Podle Sýkory jde o politováníhodnou událost. „Bude asi komplikované zjistit, kde v sítí k výpadku došlo. Obrátíme se na všechny operátory a všechny, kteří telefonní linky zajišťují, aby zjistili, kde se stala chyba. Poradíme se i s právníky,“ uvedl Sýkora. Vedení zdravotnické záchranné služby bude v souvislosti s touto mimořádnou událostí požadovat oficiální stanovisko telefonního operátora.

Záchranná služba v době, kdy se pacient údajně nedovolal, normálně pracovala. Ostatní linky fungovaly normálně. „Možná, kdyby zavolal na 112, tak by hovor prošel,“ doplnil Sýkora.

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.